Höst modet 2008

         

Silhuett

Kontrast mellan vid och smal passform, långt och kort. Halvsmal passform, aldrig åtsittande.

Färger
Från neutralt beige och grått till svart och vitt, dämpade juvelfärger och klara eller mjuka pasteller.

Mönster och tryck
Etniskt, grafiskt, psykedeliskt, handmålad stil, klassiska ränder och rutor, abstrakt, orientaliskt, blommigt.

Material Nylon, polyester, grov bomullstwill, manchester, spets, sammet, ull, tunna material med tyngd, dubbelvävda material, blandningar, naturmaterial.

Nyckelplagg
'
Dam: tunika, folkloreblus och -klänning, vida byxor, vid kjol, korsett, kavaj, cardigan, tröja, trenchcoat, parkas, t-shirt, jeans.

Herr
: skjorta, skräddarsydda byxor, kavaj, kostym, worker-byxor, jeans, trikå, cardigan, linne, lumberjacka, parkas, t-shirt.

Accessoarer
Dam: örhängen, armband, handgjorda smycken, smycken i antik stil, strumpbyxor, hatt, lång scarf, handskar, stövlar, snörkängor, brett skärp, mjuk stor väska, basker.

Herr: slips, fluga, finstickad och vävd halsduk, mössor i fuskpäls, skinnhandskar, sportbag i nylon, weekendväska i mjukt skinn, jodhpurs, snörskor.

    

Detta är vad hm kommer att sattsa på i höst tycker en del verkar snyggt och en del skulle jag aldrig kunna tänka mig att sätta på mig..

Vad säger ni om höst modet

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker det låter spännande :D

2008-07-18 @ 11:56:23
URL: http://johannaa91.blogg.se/

Lämna ditt tassavtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag dig?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0