Bild

En bild jag tog igår från bilen påväg till K för att äta tårta.. Är riktigt nöjd me kameran blir bra bilder..
Ska fota shoppingen från igår sen när kameran är fulladdad..

Ska sticka iväg och äta med J och M sen blir det hem för att packa och sådant.. Åker till Bulgarien i morgon!

Slut på helgen

Sådär nu har jag jobbat min helg på cafet gick bra men var otroligt segt imellan åt.. Så nu är det bara två pass kvar på mitt andra jobb sen är jag ledig!

Kom hem vid kvart över sju idag.. Kom inte ifrån jobbet fören en timme efter stägning kom ju motorcyklister som ville ta en fika 5 min i sex typiskt sen var det problem med kassan och så.. och så stägde jag ensam oxå..
Ska väl fundera på middag snart men är inte sugen på något speciellt förutom en stor kanna citron vatten som jag tänkte göra MEN först hittade jag ingen kanna sen när jag äntligen hittar en så finns det ingen citron!!

Resten av kvällen blir väl lugn med film typ.. I morgon ska jag åka och växla pengar och köpta minneskort till kameran och så lite små saker som behövs sen hem till mormor och skriva ut biljetterna och långa hennes ångbastu (hon är i finland)..
Ska väl passa på att lägga ansiskmask och allt sånt oxå och borde färga utväxten! Men får se hur det blir med den saken..

Igår då.. Jobbade mellan 04,00-06,00 sen hem vila i ca 1 timme sen jobba mellan  08,00-18,30.. Efter det så bjöd M på middag :) härlig grekiska kålgrillen mums!
Vid nio var jag så strött så jag nästan somnade men satte mig framför tv och kollade på onskan sen sova!

Middag nu!

Fredag

Oj vad det blåser i dag.. Solen skiner ju i alla fall men kallt är det ändå när det blåser så kallt..

Har suttit och lärt känna min nya kamera dom kom redan igår snabb leverans och den verkar riktigt bra det jag har hunnit testa..
har även suttit och skrivit upp resturang tips i SB, samt kollat vädret för dom närmaste 14 dagarna och det ser riktigt lovade ut!! längatar tills på onsdag!

I övrigt blir det bara att ta det lugnt i dag.. Ska åka iväg och äta pizza idag var så länge sen och efter det blir det nog bara film och slappa och sen sova tidigt då jag jobbar på cafet från kl åtta på morgonen ihelgen och på mitt vanliga jobba från kl 04.00.. Sus ringde oxå och frågade om jag kunde ta hennes pass på måndag, men skulle fundera på det har ju en del att fixa inför resan som biljetterna ska skrivas ut måste köpa minneskort till kameran samt en kamera väska och så sol skydd vill ju inte bränna mig som i egypten vilken plåga det var! Och så skulle jah behöva ett par till shorts i liknade model som jag har.. Men skulle svara tills i morgon om jag kan jobba eller inte..

nu ska jag lägga mig och läsa en stund..

Nessebar

Eftersom att jag åker om en vecka till SB så sitter jag och läser lite om bulgarien.. Gillar att var påläst och skriva upp tips , det hjälpte mig och C en del när vi var på egypten då vi fick massa bra resturan tips och så..

Har i alla fall bestämt mig för att jag vill åka till Nessebar som ligger ca 5 km från SB. Man kan åka mini tåg dit för ca 15 kr. Staden verkar otroligt mysig att gå runt i och billigt var det ju att åka dit me.. :)

Två bilder från nessebar.. En del gamla ruiner och bygnader att titta på..

Samsung ES55

Min mormor ville ha digitalkameraq (hon använde fortfarande en sådan där med foto rullar) och jag ville sälja min gamla för att köpa en ny så då gjorde vi så att hon köpte min.. Så nu har jag letat efter en ny då vi åker om en vecka är det ju ganska brottom.. Hittatde denna från samsung som verkar riktigt bra och priset var bra det också, så beställde den i dag borde komma i slutet av veckan endlig dom.. :)

Bokad och betald:)

Nu är resan bokad och betald om en vecka åker vi till bulgarien :)
Här är hotellet där vi ska bo!

Hotell

Lutar åt att vi ska boka resan i morgon :) verkligen på tiden..
Detta är dom fyra hotellen vi funderar på alla kostar lika mycket och flyget går samma tid..

Jag är inne på det sista hotellet eller det andra..
Men om jag får som jag vill blier det de sista..
I morgon ska jag även försöka komma iväg och kolla på solglasögon och badbyxor..

Igår och i dag

Igår så var jag med J , O och S vi var i skärholmen en snabbis för att O och S ville kolla lite (dom bor i norrland). Sen drog vi hem till J och snackade skit ett tag innan vi åkte och badade sen efter det grillade vi och snackade ännu mer skit.. Vi nio drog jag med R till Hallunda men drog därifrån ganska snabbt tillbaka till J och sen vart det sova en stund innan jobbet..

Idag har jag jobbade på Cafet och nu tar jag det lugnt ska snart hoppa in i en duscha och sen fixa mig för Grill  kväll hos A med tjejerna.. Trevligt.. sen får jag försöka vila en stund innan jag ska till jobbet kl 01,30..
vad jag längtar efter semester bara 9 arbetspass kvar.. och så två på cafe.. sen en vecka utomlands :D

Badbyxor

Är på jakt efter att par badbyxor.. Dessa hittade jag på statium väldigt snygga men känner mig inte speciellt sugen på att betala närmare 500kr för ett par så får forsätta leta..

Nu ska jag laga middag..

vädert

Var inne på smhi och kollade vädret nyss..  Ser inge vidare ut..
Vi har i alla fall fått njuta av sol i ca 2 veckor alltid något.

Har hållt mig inne nu mitt på dagen eftersom att det var så varmt i solen.. Ska snart ge mig ut med hundarna för en promenad sen blir det kanske att åka och handla..   Har drukigt så mycket citron vatten dom senaste dagarna att citronen typ är slut..

Uggla

En riktigt snygg och annorlunda väska i form av en uggla..
Skulle inte säga nej till den men priset kändes inte lika kul.

Onsdag

Har varit och hälsat på min mormor i dag tillsammans med Kusinen. hjälpte henne att flytta lite möbler, skriva mail och betala räkningar.. Lagade även lunch kyckling sallad, nudlar och så bauget gott :) sen vart det efterätt jordgubbar och glass.. Inte helt fel..

kom hem för en timme sen ungefär och har starta en tvätt maskin och fixat lite och nu sitter jag här och pratar med V på Msn stakarn är utomlands och har haft regn hela tiden (3 veckor) vilken otur..