Egypten resan!

Sådär nu kommer inläget om egypten resan:)



Kvällen innan vi skulle åka till egypten. Oj vad segt tiden gick. Godiset var roligare att leka med än att äta:P



Frukost på arlanda. Baugetter med ost som vi tog med hemifrån och så köpte vi dricka..


Precis när vi har kommit till hotellet passade på att njuta lite va solen :)



Första middagen.. ost och vitlökspizza otroligt gott..


Tillbaka efter snorkligen. Carro är ganska röd på mig syns det inte ännu.. Har inga bilder från själva snorklingen eftersom att vi använde en engångskamera då.


Blev middag på en italjensk resturang den kvällen


Denna bilden är tagen dagen efter snorklingen nu syns det på mig att jag brände mig.. Fan vad ont det gjorde.!
tog inte så mycket bilder denna dagen utan var mest på hotellrummet



Klappa kamel :)


På stan för lite shopping. Okej vi kollade runt varje dag på stan med fotade det inte.-



Middags dags igen åt fajitas otroligt gott det var nog det godaste vi åt under hela veckan och vad mätt man vart orkade inte ens efterrätten.



Bilder utanför egyptiska museet vi fick inte fota inne i museet. Men det var väldig intressant synd bara att vi fick så lite egen tid där inne, utan vi gick med guiden typ hela tiden.



Vi red kamel vid pyramiderna. Häftig upplevelse som carro och jag sa det är en sak att rida kamel i stan eller på stranden och en helt annan sak att göra det i öknen vid pyramiderna.. Vi var inne i den mista pyramiden oxå.. Otroligt hur människan har kunnat bygga så stora saker.. :) helt klart den 7 timmar långa bussresan.


Glass! man skulle egetligen inte äta kall mat buffe och sådant med det gjorde vi ändå och vart aldrig magsjuka.. Glassen var väldigt god. carro tyckte det var den godaste glassen hon ätit. :)



Bilder på havet. och dom två olika poolerna som vi hade tillgång till :)


Lite blandade bilder :) carro och jag innan vi ska på middag, vi sitter och solar samma dag vi ska hem. våran fina smartis tavla på flyget och så vattenpipan cola och skittles :)

Vill tillbaka nu! hade en så bra vecka även om jag  brände mig!
Carro detta får vi göra om men då något annat resmål så man får se fler länder :)

Kommentarer

Lämna ditt tassavtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag dig?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0